T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlimizde yayın yapan bazı yerel gazetelerde, Bolu Belediyesinin iş ve işlemlerini teftiş eden, İçişleri Bakanlığı Mülkiye Başmüfettişi tarafından düzenlenen 07.08.2019 tarih ve 46/29 sayılı Özel Teftiş Raporu ve bu teftiş raporunda yer alan bazı hususlarla ilgili olarak kamuoyunda Valiliğimizi de hedef göstererek bazı şüphelere yol açacak gerçek dışı, asılsız söylem ve iddialara yer verildiği görüldüğünden Valiliğimizce aşağıda yer alan açıklamanın yapılması zorunluluğu hasıl olmuştur.
1) 31 Mart 2019 tarihinde yapılan Mahalli İdareler Genel Seçimlerini müteakip Bolu Belediye Başkanlığının talebi üzerine İçişleri Bakanlık Makamınca Bolu Belediyesinin iş ve işlemlerini teftiş etmek üzere görevlendirilen Mülkiye Başmüfettişi tarafından düzenlenen 07.08.2019 tarih ve 46/29 sayılı Özel Teftiş Raporu 26.12.2019 tarih ve 22428 sayılı yazı ekinde 30.12.2019 tarihinde Valiliğimize intikal etmiştir.
2) Aynı raporun üst yazısında İçişleri Bakanlığı Teftiş Kurulu Tüzüğünün 53. Maddesi uyarınca söz konusu teftiş raporunda tenkit ve tavsiye edilen hususların Bolu Belediyesi tarafından düzeltilmesini ve tamamlanmasını müteakip, her maddeye ayrı ayrı karşılık teşkil edecek şekilde hazırlanacak cevabi yazının Bakanlık Makamına gönderilmesi istenilmiştir.
3) Söz konusu yazı ve eki Özel Teftiş Raporu İçişleri Bakanlığı tarafından gizli ibareli olarak Valiliğimize gönderilmemesine rağmen teftiş raporunda adı geçen kişilerin kişilik haklarının herhangi bir zarara uğramaması ve teftiş raporunun içeriğinin yetkili ve ilgili kişiler dışındaki şahıslarca görülmemesi ve okunmaması için “HİZMETE ÖZEL” kaydı ile ve KAPALI ZARF İÇERİSİNDE ZİMMETLENMEK SURETİYLE gereken tüm özen ve dikkat gösterilerek 31.12.2019 tarih ve 11239 sayılı yazımız ile Bolu Belediyesine teslim edilmiş, İçişleri Bakanlığının emri doğrultusunda gerekli iş ve işlemlerin yapılması istenilmiştir.
4) Yukarıdaki maddelerden de anlaşılacağı üzere, Olay Gündem Gazetesinin 07 Ocak 2020 tarihli nüshasında yer alan “İşte Belgesi” başlıklı köşe yazısında ifade edilen “rapor iki ay bekletildi” iddiası tamamen asılsızdır. Teftiş Raporu Valiliğimize intikal ettiği tarihte (1.gün) ve yukarıda belirtilen şekilde gereği yapılmak üzere Bolu Belediyesine teslim edilmiştir.
5) Konuyla ilgili iş ve işlemleri yürüten Valilik personeli bu tür iş ve işlemlerin ne şekilde yerine getirilmesi gerektiğini bilecek yeterlilikte olup, gerekli bilgi ve tecrübeye sahiptir. Bununla beraber aksi ispat edilmesi halinde ilgililer hakkında yasal gereğinin yapılacağı konusunda kimsenin şüphesi olmasın.
6) Söz konusu teftiş raporunda yer alan tenkit ve tavsiyeler ile Mülkiye Başmüfettişi tarafından bizzat incelemeye alınan konular, Bolu Belediyesinin çok sayıdaki birimini ilgilendirmektedir. Tüm bu birimler tarafından tenkit ve tavsiyelerin değerlendirilerek düzeltilmesi ve tamamlanması, müteakiben de teftiş raporunda yer alan her maddeye ayrı ayrı ve tam karşılık teşkil edecek şekilde hazırlanacak cevabi yazının, İçişleri Bakanlığına sunulmak üzere Valiliğimize gönderilmesi gerekirken, belediye yetkililerinin raporu basında tartıştığı görülmektedir.
7) Teftiş raporunun özellikle ve sadece bazı kişilerin isimlerine yönelik tespitlerin bulunduğu kısımların basınla paylaşılması, aynı teftiş raporunda Bolu Belediyesinin bazı iş ve işlemlerine yönelik tenkit ve tavsiyeler ile ayrıca Mülkiye Başmüfettişi tarafından bizzat incelemeye alınan hususlar da bulunmasına rağmen, bunların basınla paylaşılmaması ya da basında yer alan ifadeyle sızdırılmaması da manidar bulunmaktadır.
8) Bu güne kadar olduğu gibi bundan sonra da, görevini yürütürken herhangi bir usulsüzlüğü, kusuru ya da suçu tespit edilen personelin, her kim olursa olsun hiçbir ayrım yapılmaksızın hakkında yasal prosedürün tamamlanmasını müteakip gerekli yasal müeyyideler eksiksiz olarak uygulanacaktır,
Bununla birlikte bahse konu teftiş raporundan bahisle basında isimleri geçen kişilerden, isimlerinin basın yoluyla kamuoyuyla paylaşılmak ve bu şekilde tartışılmasına neden olunmak suretiyle kişilik haklarının ihlal edildiği yönünde Valiliğimize herhangi bir başvuruda bulunulması halinde bu talepler de Valiliğimizce değerlendirilecek ve ilgililer hakkında gerekli yasal işlemler yapılacaktır.
9) İçişleri Bakanlık Makamının 18.04.2011 tarih ve B.05.İLİ.0.02.02.00-/663.03-2426 sayılı olur’u ile yürürlüğe giren “Mülkiye Müfettişlerince Düzenlenen Raporların Değerlendirilmesi, Takibi ve Sonuçlandırılması Hakkında Yönerge” nin 12 nci maddesi gereğince, İlimiz dâhilindeki Mahalli İdareler hakkında Mülkiye Müfettişleri tarafından düzenlenen teftiş raporları ve mali durum raporları ile denetim raporlarını takip etmek üzere Valiliğimize ilaveten, Valiliğimizin 22.12.2011 tarih ve 257/1136-8353 sayılı onayı ile “İl Değerlendirme ve Takip Komisyonu” kurulmuştur. Bu komisyon tarafından da konu yakından takip edilmektedir. Kaldı ki bu hususların Bakanlık Makamınca da takip edilmemesi mümkün değildir.
Bolu Belediyesinden gerekli cevap alındığında bu cevaplar İçişleri Bakanlığına sunulacak ve İçişleri Bakanlığı tarafından yukarıda belirtilen yönerge hükümlerine göre yapılacak ve Valiliğimize bildirilecek olan değerlendirme sonucuna göre gerekli takip iş ve işlemleri Valiliğimiz tarafından yapılacaktır.
Sonuç olarak;
- Valiliğimiz konuyu hassasiyetle ve sorumluluk bilinci ile takip etmektedir. Aynı şekilde Bakanlığımız da takip etmektedir.
- Valiliğimizin milletimize veya devletimize ait olan hiçbir hakkı hiçbir şahsa terk etmek veya takipsiz bırakmak gibi bir taviz vermesi asla mümkün değildir.
- İşini/görevini yapmayanlar veya yanlış yapanlar hakkında da bu durumları tespit edildiğinde prosedürü tamamlanıp yeri ve zamanı geldiğinde gerekli yasal işlemler en etkin şekilde yapılır. Hiç kimse sorumluluktan kurtulamaz. Devletimize güvenelim.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.