Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. BOLU VALİLİĞİ
T.C. BOLU VALİLİĞİ
T.C. BOLU VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik Faaliyetlerimiz Kurullar ve Komisyonlar
  • BOLU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Bağlı Birimler Bakanlıkların Taşra Teşkilatı Kamu Hizmet Standartları Proje ve Yatırımlar Online Başvurular
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Etkinlikler Basın Bülteni İhale İlanları Takvim
  • İLETİŞİM
°C
2
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Abdulaziz AYDIN
      • Vali Yardımcıları
        • Zikri ŞAHİN
        • Hakkı UZUN
        • Fatih DAMATLAR
        • Burak Bozkurt GÜRSES
      • Kaymakamlar
        • Yunus Emre KARACA
        • Fatih KAYA
        • Talha BATTAL
        • Metehan GÜNGÖR
        • Ahmet Kasım TECİMEN
        • Ceyda DURMAZ
        • Mustafa ŞEKER
        • Fatih KURT
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
        • Yabancı Sermayeli Şirketlerin Taşınmaz Edinimi
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
    • Faaliyetlerimiz
    • Kurullar ve Komisyonlar
      • İl İnsan Hakları Kurulu
      • İl Etik Komisyonu
  • BOLU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
    • Bağlı Birimler
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
    • Bakanlıkların Taşra Teşkilatı
      • İl Müftülüğü
      • Bolu Defterdarlığı
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • Ticaret İl Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • Bolu Orman Bölge Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • Kadastro İl Müdürlüğü
      • Tapu İl Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Proje ve Yatırımlar
    • Online Başvurular
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Etkinlikler
    • Basın Bülteni
    • İhale İlanları
    • Takvim
  • İLETİŞİM
 

81 İLİN GENEL SEKRETERİ 'YALIN HASTANE' İÇİN BOLU'DA BULUŞTU

16.10.2015
 
 
 
Bolu Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği tarafından, Yalın Hastane Uygulamaları Sempozyumu düzenlendi. Türkiye'nin 81 ilinden gelen Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterliği yöneticileri, Yalın Hastane Uygulamaları konusunda fikir alış verişinde bulunacaklar.
 
Abant Tabiat Parkında bulunan Büyük Abant Oteli'nde gerçekleşen sempozyumun açılış törenine Bolu Valisi Aydın Baruş, Belediye Başkanı Alaaddin Yılmaz, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkan Yardımcısı Elif Güler Kazancı, Türkiye Kamu Hastaneleri İzleme, Ölçme Değerlendirme Kurum Başkanı, Verimlilik ve Kalite Yönetim Daire Başkanı Pınar Kocatan,Bolu İl Sağlık  Müdürü Mahmut Arık, Bolu Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Metin Tahaoğlu ile Bolu'da bulunan hastanelerin yöneticileri ve Türkiye'nin çeşitli illerinde bulunan Kamu Hastaneleri Genel Sekreterleri katıldı.
 
Sempozyumun açılış konuşmasını yapan Bolu Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreteri Metin Tahaoğlu, Yalın Hastane Uygulaması hakkında bilgiler vererek katılımcılara teşekkür etti. 
 
Türkiye Kamu Hastaneleri İzleme, Ölçme, Değerlendirme Kurum Başkanı, Verimlilik ve Kalite Yönetim Daire Başkanı Pınar Kocatan ise yaptığı konuşmasında yaptıkları çalışmalar hakkında katılımcılara bilgiler vererek, sempozyumun önemine değindi.
 
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkan Yardımcısı Elif Güler Kazancı da sempozyumda yaptığı konuşmasında "Bu gerçekten öncelik verilecek çok önemli bir konu. Bu kapsamda Bolu'daki yöneticilerimize ve bu konuda emek verenlere çok teşekkür ediyorum. Bu model ile hastaya hizmette özellikle israfları azaltarak, kaliteyi daha da artırmaktır. Özellikle hasta merkezli konularda tedaviyi ve teşhisi kısalttığımız zaman maliyet düşecek ve hastanın da memnuniyeti artacaktır" dedi.
 
Bolu Milletvekili Ali Ercoşkun da Türkiye'nin 81 ilinden gelen sağlık çalışanları ve yöneticilere teşekkür ederek, "Dünya'nın parlayan yıldızı Abant'ta sizleri misafir etmek ve böyle önemli bir konuda yanınızda olmam nedeniyle sizlere teşekkür ediyorum. Sağlık, son yıllarda ülkemizde her geçen yıl yukarı doğru ilerleyen, memnuniyet artan bir sektörümüz. Bu memnuniyet ve artan çalışma şartlarına rağmen özverili bir şekilde çalışan sağlık çalışanlarımızı kutluyorum. Bu sempozyum sağlığımız için, devletimiz için ve hasta memnuniyetimiz için çok önemli bir konu. Bu sempozyumun amacına ulaşacağına inanıyorum." şeklinde konuştu.
 
Bolu Valisi Aydın Baruş da,  konuşmasında sempozyumun Bolu'da gerçekleştirilmesinden büyük mutluluk duyduklarını belirtti.
 
Bolu'nun sağlık turizmi açısından öne çıkan bir kent olduğuna dikkat çeken Baruş, "Bolu merkezde Karacasu kaplıcaları, Mudurnu'da Sarot ve Babas, Seben, Göynük kaplıcaları ilimizin çok değerli tabii kaynaklarını oluşturmaktadır. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanemiz var ve Türkiye'nin her tarafından gelen hastalarımız burada şifa buluyor. Bu anlamda da gelecekte Bolu'nun sağlık kenti olma yolunda çok büyük adımlar atacağına inanıyoruz" diye konuştu.
 
Vali Baruş, Türkiye'de tarım, sanayi ve bilim  çağının aynı anda yaşandığına değinerek, "Biz, öyle bir durumdayız ki dünyanın gelişmiş ülkelerinin yüzyıllarda geçtiği süreci aynı anda yaşamak durumunda kalıyoruz. Toplumumuzun büyük bir kısmı kısa bir zaman önce tarım toplumu halinde yaşarken bugün yüzde 85'i şehirlerde yaşayan toplum haline geldik. Bu şehirlere yoğun göçün getirdiği sorunlarla karşı karşıyayız. Şehirleşme aynı zamanda ulaşım imkanlarının artması anlamına da geliyor ve yeni nesil artık her şeyden haberi olan, dünyadaki gelişmeleri analiz edebilen, olumsuzlukları da gören ve ülkesi ile karşılaştırabilen bir akla sahip artık. Bu da bilgi toplumuna çok hızlı bir giriş yaptığımızı gösteriyor. Bilgi toplumu çağında devletten beklentiler de farklılaşıyor" ifadesini kullandı.
 
Vatandaşların kamu hizmetlerinde beklentilerinin bu dönemde çok yükseldiğinin altını çizen Vali Baruş, bu anlayışın kendilerini bir takım zorunluluklara ittiğini belirterek, "Bu zorunluluklar karşısında çok sınırlı olan bir kamu kaynağı var. Vatandaşlardan vergi olarak toplanan bu kaynakları çok iyi ve etkin kullanmalıyız. Bu sınırlı kaynakları kullanırken aynı zamanda da süratli bir hizmet vermeliyiz. Bu hizmetlerde de maliyeti en aza düşürmek durumundayız. Bu hizmetleri verirken de vatandaşımızı memnun etmek zorundayız. Dolayısı ile bu mecburiyetin sonucu olarak temel kamu hizmetlerinden birisi olan sağlık hizmetlerini de etkili ve verimli sunmak durumundayız" dedi.
 
Vali Baruş, son yıllarda Türkiye'nin sağlık hizmetlerinde yaşadığı olumlu gelişmelerin ve artan hizmet kalitesinin vatandaş nezdinde yapılan kamu araştırmalarında çok açık bir şekilde karşılarına çıktığını anımsatarak, şunları söyledi:"Bu hizmet kalitesinin artırılmasında sağlık görevlilerinin rolü büyük. Burada sağlık hizmetlerinde görev yapan tüm görevlileri canı gönülden tebrik ediyorum. Bu anlayışla devam ettiğimiz sürece Türkiye'deki sağlık hizmetleri git gide olumlu yönde daha da gelişecektir. Bu memnuniyet oranının da diğer kamu hizmetlerine yaygınlaştırılması için de bu kurumun örnek alınması gerekiyor"
 
Kamu kaynaklarının sınırlı olduğuna vurgu yapan Vali Baruş, bu sınırlı kaynaklarla talep artışına nasıl yanıt verileceği konusunun araştırılması gerektiğini savundu.
 
Bu durumda önlerine kamu hizmetlerindeki temel bir anlayış değişimi geldiğini kaydeden Bolu Valisi Aydın Baruş, "Bu da iyi yönetim ve yönetişimdir. İyi yönetim ve yönetişimin en güzel örneklerinden birini oluşturacağına inandığımız Yalın Hastane uygulamasının Bolu'dan başlaması bize gurur veriyor. Umuyoruz ki bu uygulama sonucunda bugün vatandaşlarımızın ve sağlık çalışanlarımızın karmaşık süreçler nedeni ile karşılaştıkları zorluklar ve vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerine ulaşması için yaşadığı sıkıntılar aynı zamanda da bu süreçte yaşanan iş gücü kaybı ve mali kayıpların önüne geçilebilir. Bunun sonucunda da tabi ki hizmet kalitesinde vatandaşlarımızın memnuniyeti de daha artacaktır" dedi.
 
Yapılan konuşmaların ardından 4 oturum halinde yapılacak sempozyuma geçildi. Sempozyumun ikinci bölümüne Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Prof.Dr.Eyüp Gümüş de katıldı.
 
YALIN HASTANE NEDİR?
 
Yalın sağlık hizmetlerine tarihsel açıdan bakıldığında, ilk olarak 90'lı yıllarda ABD'de uygulandığını görüyoruz.
 
Yalın düşünce ile hastane odalarında, ameliyathanelerde ve laboratuarlarda temel istikrarı sağlamak, sağlıkta artan maliyetleri ve israfı azaltarak hem kaliteyi hem de hasta ve çalışan memnuniyetini artırmak hedeflenir. Çünkü yalın dönüşüm, değer yaratmayan aktiviteleri yok ederken, değer yaratan işlemler için harcanan sürenin ise azaltılmasını sağlar.
 
Sağlık hizmetlerinde kullanılabilecek yalın teknikler tek bir temel noktada birleşir. Bu da "israfların belirlenmesi ve ortadan kaldırılmasıdır."
 
Sağlık harcamaları ülkemizde ve dünyada giderek artan bir seyir izlemektedir. Dünya bankası verileri; "Gayri Safi Milli Hasıla" (GSMH) içinde sağlığa ayrılan payın ülkeler bazında arttığını göstermektedir. Kişi başı gelirlerin de önemli bir kısmı sağlık harcamalarına ayrılmış durumdadır. Bu harcamaları; öncelikle ilaç, tetkik, tıbbi girişim araç ve gereçleri oluşturmaktadır. Bu alanda tüketilen ilaç, araç, gereç, malzeme ve cihazların hemen hepsinin ithal edildiğini de hesaba katarsak bu süreç, önlemler alınmadığı sürece sürdürülebilir değildir.
 
Sağlık hizmetlerinin kompleks yapılarda olmasından dolayı iş gücü kaybı ve israf oldukça fazladır. Yalın hastanenin temel amacı, süreçlerdeki israfları yok ederek sağlık hizmetinin hastaya ulaşana kadar geçirdiği toplam süreyi kısaltmaktır. Sürenin kısalması ile hasta memnuniyeti ve kalite artacak, beklemeler ve stoklar azalacaktır. Sonuç olarak maliyetler düşecek ve daha kolay yönetilebilir bir sağlık sistemi kurgulanmış olacak, böylelikle kurumun gelişimi daha sağlam temeller üzerine oturacaktır.
 
Ayrıca Yalın hastane sistemi kurulması ile süreçlerin karmaşıklığı ortadan kalkacaktır. Yalın yaklaşım ile günümüzün % 35'ini harcadığımız iş ortamımızı; daha düzenli hale getirerek, gereksiz iş gücünü azaltıp zamanımızı verimli kullanarak, kurumumuzun israflarını azaltıp daha çok iş üretimine destek olarak, kurumumuzu sektöründe ileriye taşımak birincil hedefimiz olacaktır.
 
Dünya genelindeki yalın araçları kullanan sağlık sistemlerinde:
 
İsraflar ve maliyetler azalmıştır.
Hasta akışları iyileşmektedir.
Bekleme zamanları azalmıştır.
Teşhis ve tedavi süresi hızlanmıştır.
Süreçler ve kullanılan araçlar standartlaştırılmıştır.
Kapasiteden en iyi şekilde yararlanılmaktadır.
Verimlilik artmıştır.
İç atıklar azalmıştır.
Süreçte kalma süresi düşmüştür.
Çalışanların moralleri iyileşmiştir.
Daha fazla hasta tedavi edebilecek durum oluşmuştur.
Daha güvenli ve daha sorumlu servisler oluşmuştur.
Acil servisler daha kaliteli hizmet verir hale gelmiştir.
Özetle Yalın Hastane sağlık sektöründeki süreçlerde israfları yok ederek değer yaratmayan süreleri azaltarak hastalara daha kısa sürede daha az maliyet ile daha kaliteli hizmet sunmaktır.
Ülkemiz sağlık işletmelerinin, dünyada birçok yerde uygulanış ve faydası görülmüş olan yalın yönetim şeklini bir an önce uygulamaya koymalarının yararlı olacağı düşünülmektedir.
Kurum olarak Yalın Hastane sistemi kurmak istememizdeki gerekçelerimiz;
Birlikte kullanıma bağlı iki ayrı kurum kültürünün olması,
Birlikte kullanımdan sonra hastanelerimizin farklı 7 binada ancak tek yönetimde hizmet vermesi ve binaların farklı yerleşkelerde bulunması,
Malzemenin miktarının belirlenmesinde ve satın alma süreçlerinde sıkıntılar olması,
Çalışanların yaşanan karmaşadan kaynaklı memnuniyet düzeylerinin düşmesi ve bunun hastalara olumsuz yansıması,
Hizmet verme ve alma sürelerinin uzamasından dolayı kuruma karşı hem çalışanlarda hem hastalarda güven kaybı yaşanması,
Kalite yönetim sisteminin getirdiği gereksiz evrak yüküne bağlı zaman kaybı olması,
Hizmetin sağlık personelinden çıkıp hastaya ulaşana kadar geçen sürenin uzun olması,
Hastane süreçlerinin karmaşık olması,
Otomasyon sistemlerinin karmaşık olması,
Malzeme fazlalığı ve çeşitliliğinin maliyet yükünü artırması,
Sağlık hizmetlerinin fazlalaşması ve çeşitliliğinin artması,
Personel sayısının ve çeşidinin artması ile beraber sistemin kompleksleşmesidir.
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • www.ilan.gov.tr
  • KAAN EGM Mobil Uygulaması
Tabaklar Mahallesi, İzzet Baysal Cd. No:2, 14100 Bolu Merkez/Bolu
0 374 215 37 60
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız