Müdürlüğün Görevleri:
İş bölümü yapmak, yetki ve sorumlulukları tespit etmek,
Mevzuata uygun olarak dernek iş ve işlemlerinin kolaylaştırılması ve çabuklaştırılması yönünde tedbirler almak, üstlerine öneride bulunmak,
Hizmet ve personelle ilgili iyileştirici tedbirler geliştirmek, uygulamak ve üstlerine önermek,
İlçe dernekler birimleri ile koordineli çalışmak,
Dernek ve birlikler tarafından verilen beyannamelerin etkin incelenmesini sağlamak ve sonuçlarını izlemek,
Merkez ile bilgi akışına ilişkin teknolojik imkanların sağlanması ve kullanılması ile ilgili çalışmalar yapmak,
Dernek kurulması ve faaliyetlerinin geliştirilmesine yönelik olarak ilgili kuruluşlarla işbirliği içinde bulunmak,
Dernek yöneticilerinin uygulamada karşılaştıkları sorunları belirlemek ve Başkanlığa önerilerde bulunmak,
Derneklerle ilgili il düzeyinde istatistikler tutmak ve Başkanlığa bildirmek,
Dernekler arşivini oluşturmak ve güvenliğini sağlamak,
Medeni Kanunun 115 inci maddesi uyarınca işlemleri yürütmek,
Mevzuatta verilen diğer görevler ile, valilik tarafından hizmete ilişkin verilen emir ve görevleri yerine getirmek.