T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
Valilik Makamının 05/02/2025 tarihli ve E-31413276-050.01.02-11675972 sayılı çağrı yazıları üzerine ekli listede isim, unvan ve imzaları bulunan üyelerin katılımıyla, Vali Yardımcısı Sayın Abdullah ŞEN Başkanlığında, Valiliğimiz hizmet binasında bulunan Kartalkaya Toplantı Salonunda, 13/02/2025 Perşembe günü saat 14:00’da toplanılarak;
1- 25/01/2017 tarih ve 29959 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği’nin 24. Maddesinde; “(1) Sağlık kuruluşları, ürettikleri atıkların toplanması, taşınması, sterilizasyonu ve bertarafı için gereken harcamaları, bertaraf edene ödemekle yükümlüdürler. Ücretin ödenmemesi tıbbi atıkların bertarafı için bir engel oluşturmaz. Tıbbi atık bertaraf ücretinin ödenmemesi durumunda, bu bedel 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre sağlık kuruluşlarından tahsil edilir.(2) Bu Yönetmelik hükümlerine uygun olmak şartıyla, toplama, taşıma, sterilizasyon ve bertaraf harcamalarına esas olacak tıbbi atık bertaraf ücreti, her yıl tıbbi atığın oluştuğu ilin mahalli çevre kurulu tarafından tespit ve ilan edilerek Bakanlığa bildirilir. Tıbbi atık bertaraf ücretinin tespitinde, oluşan atığın gideceği sterilizasyon ve/veya bertaraf tesisine taşıma mesafesi ile sterilizasyon ve/veya bertaraf maliyetleri göz önüne alınır.” hükmü doğrultusunda;
a) İlimizde, 2025 yılında tıbbi atık üreticilerine uygulanacak olan tıbbi atık toplama, taşıma ve sterilizasyon işlemine tabi tutularak bertaraf ücretinin KDV hariç 29,87 TL/kg olarak belirlenmesine ve bu bedelin Çevre Dostu Sertifikasına sahip tıbbi atık üreticileri için KDV hariç 27,97 TL/kg olarak uygulanması,
b) İlimiz sınırları içerisinde bulunan sağlık kuruluşlarında oluşan ve yakma yöntemi ile bertaraf edilmesi gereken herhangi bir kimyasalla muamele görmüş patolojik atıkların 2025 yılı toplama, taşıma ve yakılarak bertaraf edilme ücretinin KDV hariç 81,64TL/kg olarak belirlenmesi,
2- Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği ve 2013/37 sayılı Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Genelgesi uyarınca hazırlanan ve 11/09/2019 tarih ve 79 Karar sayılı İlimiz Mahalli Çevre Kurulu Kararı ile onaylanan ikinci beş yıllık dönem olan 2020-2024 yıllarını kapsayan İlimiz Temiz Hava Eylem Planı (THEP) üçüncü beş yıllık dönem olan 2025-2029 yıllarını kapsayacak şekilde revize edilecektir.
Bu kapsamda, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü koordinasyonunda, İlimizdeki hava kalitesi izleme istasyonlarının işletimi ve verilerin analiz edilerek raporlanması konusunda sorumluluğu bulunan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Kuzey İç Anadolu Temiz Hava Merkezi Müdürlüğü ile İlimizdeki hava kalitesi düzeyinin yıllara göre değişimi, hava kirliliğindeki etkin kaynaklar ve oranlarının belirlenerek hava kirliliğine neden olan sorunların giderilmesi ve hava kalitesini iyileştirmek üzere önceliklerin ve uygulanabilecek önlemlerin belirlenmesi için kısa-orta-uzun vadede alınacak tedbirlerin uygulanabilirliğinin, ilgili paydaşlar ve THEP eylemleri ile ilgili ve/veya eylemlerden sorumlu kurum/kuruluşlarla işbirliği çerçevesinde, İlimiz Temiz Hava Eylem Planının üçüncü beş yıllık dönem olan 2025-2029 yıllarını kapsayacak şekilde revize edilmesi, revize edilen THEP’in İlimiz Mahalli Çevre Kurulunda karara bağlanması, Valilik Makamınca imzalanarak Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığına gönderilmesi,
Hususları Oy birliği ile kararlaştırılmıştır.