T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kamuoyunda yayla evleri ile ilgili bazı yanlış anlaşılmalar olması nedeniyle açıklama yapılması gereği duyulmuştur. Yaylalarda yapılaşmanın değil KAÇAK yapılaşmanın, betonlaşmanın, villalaşmanın ve yaylaların özel mülk gibi çevrilmesinin önüne geçilmek istenmektedir. Bunun yaylalarda yapılaşma yasak gibi algılanması, köylülerimizin kadimden beri devam eden yaylacılık geleneklerinin yasaklanması gibi anlaşılması doğru değildir. Madde 1:Amaç Bu yönerge, Bolu İli sınırları içerisinde bulunan mera, yaylak ve kışlak alanları ile umuma ait çayır ve otlak alanlarının amacına uygun kullanılması, hayvansal ürünlerin üretimi için hayvancılık faaliyeti yapan, ailenin sosyal ve ekonomik gelişimini hayvancılık ile sağlayan ailelerin hayvanlarını otlatmaları ve otundan yararlanmaları, hayvanları ile birlikte yaz mevsimini geçirebilmeleri için amacına uygun barınakların yapılması, yaylaların işgal ve kaçak yapılaşmaya karşı korunması, aykırı kullanımın önlenmesi ile uygulama usul ve esaslarıyla sorumlulukları belirlemek amacıyla düzenlenmiştir. Madde 2:Kapsam Bu yönerge, Bolu İli merkez ve ilçelerinde bulunan ve 07.03.2013 tarih 28580 sayılı Devlet Ormanlarındaki Yayla Alanlarının Tespiti ve İdaresi Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre tespit edilen alanlar hariç tüm mera, yaylak ve kışlak alanları ile umuma ait çayır ve otlak alanlarını kapsar. Madde 3:Dayanak Bu yönerge, 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 27. ve Ek 4. maddelerinde öngörülen yönetmelik yayınlanıncaya kadar ihtiyaç duyulan düzeni tesis etmek üzere, 5442 sayılı İl İdaresi Kanununa dayanılarak, 4342 sayılı Mera Kanunu, 3194 sayılı imar kanunu,775 sayılı Gecekondu Kanunu çerçevesinde düzenlenmiştir. Madde 4:Tanımlar Bu yönergede geçen; a) Valilik:Bolu Valiliğini, b) Özel İdare:Bolu İl Özel İdaresi c) Kolluk Kuvveti:Yetkili Jandarma Komutanlığı veya Emniyet Müdürlüğü d) Mera Komisyonu:Bolu İli Mera Komisyonunu, e) Yaylak:Çiftçilerin hayvanları ile birlikte yaz mevsimini geçirmeleri, hayvanlarını otlatmaları ve otundan yararlanmaları için tahsis edilen veya kadimden beri bu amaçla kullanılan yeri, f) Kışlak:Hayvanların kış mevsiminde barındırılması ve otundan yararlanılması için tahsis edilen veya kadimden beri bu amaçla kullanılan yeri, g) Ahır:Evcil büyükbaş ve/veya küçükbaş hayvanların barındığı kapalı yeri, h) Ağıl:Evcil büyükbaş ve/veya küçükbaş hayvanların barındığı çitle çevrili yeri, Madde 5: Uygulama Esasları Bu yönergenin yayımlanmasından ilgili kurumlarca mevcut kanun ve mevzuata uygun olarak başlatılan işlemler ile bu işlemler sonucunda kesinleşmiş kararlar aksatılmadan uygulanacaktır. Madde 6: Yöresel Yapılaşma Yaylak ve kışlaklarda, mera kanununun 20. maddesi kapsamında imar mevzuatına göre yapılacak, kullanma amacına uygun mandıra, suluk, sundurma ve süreklilik göstermeyen barınak ve ağıllar bu yönergeye göre izin alınmak kaydıyla yapılabilir Bu yapılarda, yöresel mimari ve yerel malzemelerin kullanımına ilişkin tespit ve uygulama esasları mera komisyonu kararı ve Valilik Onayı ile belirlenir. Madde 7: Yapıların Evsafı Mera yaylak ve kışlakların geleneksel kullanım amacına uygun olarak izin verilecek yerlerinde umumi ve kamusal yapılar hariç, inşa edilecek yapıların kat adedi bodrum hariç olmak üzere ikiyi, yapı inşaat alanı 200 metrekareyi geçemez. Bu yapıların yöresel mimariye uygun ve yöresel malzeme kullanılmak suretiyle yapılması zorunludur. Madde 8: Yasaklar Mera, yaylak ve kışlaklar ile umuma ait otlakıyelerden faydalanacak şahıslar, bu yönergede belirlenen hususlar dışında, bina, ev, ahır ve benzeri inşaatlar yapamazlar. Yol, duvar, çevirme, bahçe, hudut ve benzeri işler yapmak suretiyle mera ve yaylakların doğal yapısını tahrip edemez; otlatma amacı dışında faaliyette bulunamazlar. Madde 9: Barınakların Yapılacağı Yerler Bu yönerge kapsamında Mera, yaylak ve kışlakların 1/5000 ölçekli haritaları oluşturulur. Bu harita üzerinde geçici yerleşme yerleri, otlatma alanları, geçit yerleri, suluk yerleri belirlenerek bunlar ve izin verilen yapılar bu harita üzerinde gösterilir. Madde 10: Yararlanma Hak ve Kapsamı Çiftçi ailelerinin bir mera, yaylak ve kışlaktan yararlanabilmeleri için, bu yerin bulunduğu köy veya belediye sınırları içinde, tahsisin yapıldığı tarihte en az altı aydan beri ikamet ediyor olmaları gerekir. Ancak, Devletçe naklen yerleştirilenler için bu şart aranmaz. Köy veya belediye sınırları içinde arazisi olmakla birlikte tahsis kararı kapsamına girmeyen çiftçi aileleri, o köy veya belediyeye tahsis edilen mera, yaylak ve kışlaktan yararlanamazlar. Başka yere yerleşme amacı ile bulundukları yeri terk eden çiftçi aileleri, yararlanma hakkını kaybeder. Ancak, bunların sürekli ikamet amacıyla geri dönmeleri halinde, bu hak komisyon kararı ile tanınabilir. Köy veya belediye sınırları içinde çiftçilikle geçinmek üzere yerleşenlerle bu yerleşim yerinde oturup yeni aile kuranlara; mera, yaylak ve kışlağın o tarihteki yeterlilik durumu dikkate alınarak, komisyon tarafından yararlanma hakkı tanınabilir. Madde 11: Müracaat Şekli Yaylak ve kışlaklarda, 4342 sayılı Mera Kanununun amacına uygun ve hayvancılık yapan çiftçi aileleri, hane sayısı ve hayvan sayısı dikkate alınarak kullanma amacına uygun mandıra, suluk, sundurma ve süreklilik göstermeyen barınak, ahır ve/veya ağıl yapım talepleri için, İl/İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğüne başvurur. Madde 12: Başvuru ve yapılacak işlemler I-) Başvuru sırasında; a) T.C Kimlik numarasının ibraz edildiği dilekçe, b) Talep sahibinin, Nüfus Müdürlüğü veya Muhtarlığından temin edebileceği köy nüfusuna kayıtlı olduğu ve 6 aydan az olmamak kaydı ile köyde ikamet ettiğine dair onaylı belge, c) Yaylaya çıkacak hayvan ya da arı varlığına sahip olduğuna dair İl/İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünden temin edebileceği belge, İl / İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüklerine verilir. Müdürlük başvurunun usulüne uygun olup olmadığını ve bilgilerin doğruluğunu araştırır. Komisyonlarca belirlenen üç kişilik bir ekiple birlikte ilgili köy muhtarı veya belediye temsilcileri tarafından, talep edilen yer, yararlanılmak istenilen yerin kapasitesi ve kullanım bütünlüğü ile ilgililerin komşuluk ve kan bağı unsurları da dikkate alınarak incelenir.Talep edilmesi halinde ağıl alanı,müracaatçının sahip olduğu hayvan varlığına göre belirlenir. Bu çalışmaların sonucu bir tutanakla tespit edilir. Tespit edilen yerler hazırlanan plan veya krokide belirlenir. Krokiler üzerinde yeni yapılacak barınak yerleri gösterilir ve Mera Komisyonu kararına bağlanır. Mera Komisyonu kararı, ilgili köy muhtarlıklarında onbeş gün süre ile askıda ilan edilir. İlan süresinin bitiminden itibaren yedi gün içerisinde ilgililerince varsa yapılan itirazları Mera Komisyonu inceleyerek karara bağlar. II-) Mera komisyonu olumlu kararından sonra; a) Yapıyı mera komisyonu kararlarına aykırı yapmayacağına, aykırılığı derhal gidereceğine, yaylaklarda zilyetlik olmadığı için talep sahibinin hayvancılığı bırakması halinde mevcut barınak ve ağılın Gıda Tarım Hayvancılık Bakanlığı/Hazine sabit kıymetlerine alınacağını kabul ettiğine, kullanım hakkı her ne sebep olursa olsun sona erdiğinde veya erdirildiğinde yapıyı derhal söküp götürmediği takdirde yapının bedelini, yapının enkazının bedeli dahil hiçbir bedel talep etmeyeceğine, yapıları ve diğer şeyleri Mera Komisyonuna teslim edeceğine, mülkiyeti ile ilgili hiçbir hak talep etmeyeceğine ve amacı dışında kullanılmayacağına dair taahhütname, b) Yaylakta yapmak istediği barınakla ilgili ölçü ve özellikleri tanımlar kısmında belirlenmiş olan özellikteki köşe koordinatlı avam projesi ile mimari projesi mera teknik ekibince incelenmek üzere, Müracaat sahibi tarafından ilgili idareye verilir. Bu işlemler tamamlandıktan sonra mera komisyonunda görüşülerek karara bağlanır.Mera Komisyon Kararı, Valilik Makamının onayına sunulur. Onayı takiben miktarı Mera Komisyonunca belirlenen 'Müracaat Bedeli' ve 5 yıllık kullanma bedeli Mera Özel Ödeneği hesabına ilgilisince yatırılır. Tarım İl Müdürlüğünce, Tahsis edilen yerin 5 yıllık kullanımı için düzenlenen 'Barınak Yapımına İlişkin İzin Belgesi' müracaat sahibine verilir. Madde 13: Yapı Ruhsatı Valilikçe barınak yapımına ilişkin izin belgesi verilen ilgililer İl Özel İdaresine ya da Belediyesine başvurur. İnşaatlar, İl Özel İdaresi ve ya da belediyenin kontrolünde yaptırılır ve mevcut projeye uyularak tamamlanır. Bu işlemlerin gerçekleştirilmesi aşamasındaki her türlü giderler ile; yaylak kışlaklarda yapılacak inceleme, yer teslimi ve bu ve benzeri tüm faaliyetler için görevlendirilen elemanların yol giderleri, harcırahları, resmi araç kullanılması durumunda aracın akaryakıt, bilirkişi veya işçi gerekliyse buna ait giderler ile Mera Komisyonunca belirlenecek işin gerektirdiği giderler müracaat sahiplerince karşılanır. Kadimden beri kullanılan barınaklar ve yapılarıyla ilgili onarım talepleri de aynı usulle yapılır ve aynı usulle onarım izin belgesi verilir. Ancak onarım talepleri ve izinleri hiçbir şekilde bu yönergeye aykırı biçimde yapının niteliğini değiştirmek ve yapı yerleşim alanıyla yüksekliğini arttırmak amacıyla kullanılamaz. Madde 14:Verilen İzinlerin Bildirilmesi 12. maddeye göre barınak yapımına ya da onarımına ilişkin izin belgesi Tarım İl Müdürlüğü Tarafından, İl Özel İdaresine, kolluk kuvvetine ve ilçelerde Kaymakamlığa ayrıca ilgili muhtarlıklara yazılı olarak bildirilir. Madde 15: Verilen iznin sona ermesi Beş yıllık süre sonunda yapılan kontrollerde veya muhtar tarafından bildirilen hayvancılık ile iştigal etmediği belirlenen çiftçi ailelerine verilmiş olan barınakları kullanım hakkı, komisyonun teklifi ve Valinin onayı ile sona erer. Beş yılın sonunda şartları koruyanların izin belgesi, toplam 29 yılı geçmemek üzere her defasında beş yıl uzatılabilir. Mera, yaylak ve kışlaklarda barınak yapımı için verilen izinler sadece şahsi hak niteliğindedir; kesinlikle mülkiyet hakkına karine dahi teşkil etmez. Bu haklar ve yapı başkasına devredilemez, kiralanamaz, satılamaz, izinsiz ek yapılamaz. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı/Hazine sabit kıymetlerine alınan barınakların kullanım ve kiralama konuları komisyon kararı ve Vali onayı ile belirlenir. Madde 16: İzinsiz Başlanılan İnşaatların Öğrenilmesi ve Bildirimi Kolluk kuvvetleri, devriyeleri sırasında ya da ihbar üzerine mera ve yaylalarda yeni bir yapının başladığını ya da yapılmak üzere inşaat ve sair malzemenin söz konusu alanlara taşındığını tespit eder etmez tutulacak tutanak ve fotoğrafıyla birlikte, doğrudan Tarım il müdürlüğüne yapılan inşaatı, yazılı olarak bildirirler. İl/İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü, Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü, Orman Bölge Müdürlüğü, Kadastro Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Müdürlüğü görevlilerince, mera ve yaylalarda görevlerinin ifası sırasında yeni bir yapının devam ettiğinin görülmesi halinde durum tutanağa bağlanarak kurumlarının il müdürlükleri aracılığı ile, Tarım il müdürlüğüne yazılı olarak bildireceklerdir. Muhtarlar, mera veya yaylaklara yeni bir inşaat yapıldığını gördüğü ya da haber aldığı takdirde durumu Tarım il müdürlüğüne veya ilçelerde Kaymakamlıklara bir dilekçe ile bildireceklerdir. İlçe müdürlüğü personeli diğer görevlerini icra ederken mera ve yaylalarda kaçak inşaata rastladığında İlçe Kaymakamlığı aracılığıyla durumu Tarım il müdürlüğüne bildireceklerdir. Madde 17: İzinsiz Yapılaşmanın Sonlandırılması Yapılan tespitle ve 3091 sayılı kanuna göre tesis edilecek işlem sonucu ile Meraya tecavüz etmek suretiyle yapıldığı anlaşılan yapıların ilgililerine, yapının yıkılarak ya da taşınarak kaldırılması ve tecavüze son verilmesi hususunda tebligat yapılır. Yapının durumuna ve niteliğine göre uygun bir süre verilerek tebligatta belirtilir. Ayrıca bu yapılar, 3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili mevzuatı hükümlerine göre işlem yapılmak üzere ilgili idaresine bildirilir, idarece derhal mühürlenir. Mera, yaylak ve kışlakların 3194 sayılı kanunun Ek-4. maddesi kapsamında geleneksel kullanım amacıyla geçici yerleşme yeri olarak değerlendirilebilecek kısımlarının tespitine Mera komisyonunca gecikmeksizin başlanılır. Mera ve yaylaklarda 3194 sayılı kanunun Ek-4 maddesi kapsamına girmesi mümkün görülmeyen yapılar ile izinsiz olarak inşasına başlanan ve verilen süre içerisinde ilgilisi tarafından yasal hale getirilmeyen veya yıkılmayan ya da taşınmayan yapılar 775 sayılı Gecekondu Kanunu kapsamında değerlendirilerek,bu kanunun 18. maddesi uyarınca yıktırılır. Yıkımla ilgili yapılan ve yapılacak olan masraflar ilgilisinden tahsil edilir. Yıkım sırasında mülki amirler gerekli diğer tedbirleri almakla yükümlüdür. Yapan ve yaptıranlar ile ilgililer hakkında ayrıca, varsa, diğer kanunlara göre idari yaptırımlar uygulanarak ilgisine göre haklarında Türk Ceza Kanununa göre işlem yapılmak üzere yetkili mercilere bildirilir. Madde 18: Sorumluluklar Mera ve yaylaklarda izinsiz yapı yapılmasıyla mücadelede tüm kamu görevlileri gerekli hassasiyeti göstereceklerdir. Yetkili idarelere bildirmeyen muhtarlar ve kamu görevlileri ile yapılan bildirim ve ihbarlara zamanında işlem yapmayan, dolayısıyla gecikmeye sebep olan görevliler başka bir kanun ya da mevzuatta müeyyidesi yoksa bile görev ihmali sebebiyle soruşturulurlar. Madde 19: Yürürlülük Bu yönerge yayınlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. Madde 20: Yürütme Bu Yönerge Hükümlerini Bolu Valiliği Yürütür.
|